2012-12-14

Valgyk sveikai - gyvenk ilgai

 
 

     3 a klasėje (mok. Jolita Skulčiuvienė) pravesta integruota projektinė veikla apie vitaminus. Pirmiausia visi drauge išsiaiškinome „VITAMINŲ“ sąvoką, daug kalbėjomės ir dalijomės gyvenimiška patirtimi apie sveiką gyvenseną, imunitetą, dienos režimą ir vitaminų teikiamą naudą organizmui, nutarėme veiklos metu laikytis tam tikrų susitarimų. Susiskirstėme į penkias populiariausių A, B, C, D ir E vitaminų šeimos komandas, išsirinkome kapitonus ir... į darbą...

     Kadangi visa mūsų klasės veikla buvo susieta su raudonais obuoliais, todėl ir talismaną sukūrėme būtent raudoną OBUOLIUKĄ, ir drabužiuose dominavo raudona spalva:

     Pirma dalis integruota su pasaulio pažinimu, lietuvių kalba bei muzika. Stebėjome mūsų mokyklos visuomenės sveikatos specialistės bei mokytojų I. Osauskienės ir D. Puišienės parengtą pateiktį „Vitaminai“. Komandos stengėsi įsiminti kuo daugiau informacijos apie naudingąsias vitaminų savybes, reikšmę ir svarbą mūsų organizmui. Dalijomės gyvenimiška patirtimi, kokius vaisius bei daržoves vaikai labiausiai valgo, o kokių nemėgsta, bet reikėtų...

     Perskaitę Hertos Matulionytės – Burbienės knygelę „Vitaminai – vaikų draugai“ atlikome teksto suvokimo darbelį, kuris dar labiau pagilino ką tik įgytas žinias. Komandos skaitė ištraukas, pilnais sakiniais užrašė atsakymus ir puikiai pristatė draugams...

     Po tokios įtemptos protinės veiklos leidome sau truputį paišdykauti... Klausydamiesi nuotaikingos Saulės vaikų dainelės apie vitaminus linksmai „pasimankštinom“...

     Antra dalis integruota su matematika, lietuvių k., pasaulio pažinimu bei daile. Išklausę mokytojos Jolitos Skulčiuvienės nurodymų, atlikome SPĖJAMĄJĮ EKSPERIMENTĄ, t. y. mėginome išsiaiškinti: ar sėklų skaičius turi įtakos obuolio dydžiui bei vitaminų gausai? Kiekvienas komandos narys užrašė savo spėjimus, kuriuos vėliau patikrino, praktiškai tyrinėdamas obuolį ir tiksliai suskaičiuodamas jame esančias sėklas. Kiekviena grupė pateikė išvadas apie komandos narių spėjimą. Trijų: „A“, „D“ ir „E“ vitaminų komandos narių spėjimai, deja, nepasitvirtino...

     Vienos „C“ vitaminų komandos spėjimas buvo artimas tiksliam skaičiui ir tik vienintelė „B“ vitaminų komanda atspėjo tikslų obuolio sėklų skaičių!

     Trečia dalis integruota su doriniu ugdymu, lietuvių kalba, matematika, pasaulio pažinimu bei technologijomis. Atliekant eksperimentą buvome priversti viską imti, liesti ir čiupinėti rankomis. Todėl, prieš skaniausią veiklos dalį, - kultūringą obuolio valgymą, - dar kartą prisiminėm, kodėl reikia plautis rankas! Peržiūrėję vaizdinę pateiktį „Švarios rankytės – sveiki vaikučiai“, kiekvienas nuskubėjome į prausyklą praktiškai pasitikrinti: ar moku švariai ir taisyklingai nusiplauti rankas? Ir ne tik patys plovėme, bet ir kitus akylai stebėjome...

Beje, obuoliukus taip pat švariai nuplovėme...

     Kai prisiminėm ir pakartojom mandagaus elgesio prie stalo taisykles, jau niekas negalėjo sustabdyti „dantukų koncerto“... Obuoliai buvo sultingi, saldžiai rūgštoki, -spėjome dėl to, kad juose buvo gausu vitamino „C“, ir labai skanūs...

     Žinoma, kultūringai ir gražiai valgyti vis tiek geriau sekėsi mergaitėms ... O iš obuolio turėtų likti tik štai kas:

     Pasistiprinę atlikome likusias įdomiąsias skaičiavimo, gramatikos bei skaitymo užduotis. Darbas vyko darniai, sklandžiai ir gerai...

Veiklos pabaigoje dar kartą viską prisiminėme, aptarėme, apibendrinome ir nusprendėme:

„Valgyti reikia sveikai, o gyventi linksmai!“