JONAVOS PRADINĖ MOKYKLA

Smėlio gatvė 11, Jonava, tel. 8-349-66039

 
Naujienos  
Mūsų mokykla

Išrašas iš mokyklos ugdymo plano

 

I. FORMALIOJO UGDYMO PROGRAMOS

 

1. Priešmokyklinio ugdymo programa.

Priešmokyklinis ugdymas mokykloje organizuojamas vadovaujantis Priešmokyklinio ugdymo organizavimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2005 m. birželio 22 d. įsakymu Nr. ISAK-1180 (Žin., 2005, Nr. 84-3118).

2. Pradinio ugdymo programa.

2009–2010 mokslo metais 1 ir 3 klasėse pradinio ugdymo programa įgyvendinama pagal Bendrąją programą, patvirtintą Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2008 m. rugpjūčio 26 d. įsakymu Nr. ISAK-2433 (Žin., 2008 Nr. 99-3848), 2 ir 4 klasėse – pagal Bendrąją programą, patvirtintą Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2003 m. liepos 9 d. įsakymu Nr. ISAK-1015 (Žin., 2003, Nr. 77-3525).

II. PRADINIO UGDYMO PROGRAMOS ĮGYVENDINIMAS

3. Pradinio ugdymo turinio pasirinkimo ir diferencijavimo bei individualizavimo galimybės.

3.1. Ugdymo turinys diferencijuojamas ir individualizuojamas – pritaikomas mokinių turimai patirčiai, poreikiams, sugebėjimų lygiui, mokymosi stiliams.

3.2. Diferencijuojama suskirstant klasės mokinius į grupes pagal sugebėjimų lygį arba suskirstant mokinius į mišrias įvairių gebėjimų grupes, kuriose daugiau gebantys mokiniai padeda mažiau patyrusiems.

3.3. Ugdymo turinio individualizavimas vykdomas kiekvieno dalyko pamokose, formuluojant individualius mokymosi uždavinius, stebint kiekvieno mokinio pažangą, naudojant mokytis padedantį vertinimą.

3.4. Diferencijuojant bei individualizuojant pritaikomi: mokymo turinys, mokymo ir  mokymosi metodai, vertinimo būdai.

3.5. Mokymo turinys pritaikomas ir parenkamas taip, kad būtų prasmingas mokiniams, atitiktų mokinių poreikius ir interesus, būtų pritaikytas mokymosi aplinkai, skatintų ne tik išmokti faktus, bet ir mąstyti, pritaikyti įgytas žinias.

             4. Integruoto ugdymo organizavimas. Mokykloje integruojamos programos:

4.1. Žmogaus saugos (civilinės saugos, priešgaisrinės saugos ir saugaus eismo) programa (į kitus Bendrosios programos dalykus).

4.2. Priklausomybę sukeliančių medžiagų vartojimo prevencijos ir sveikatingumo programa (į kitus Bendrosios programos dalykus).

4.3. Kūno kultūros ir sporto departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės organizuota programa „Augti ir stiprėti“ ( į kūno kultūrą).

4.4. Paramos vaikams centro smurto prevencijos programa „Antras žingsnis“ (į klasės renginius). 

5. Informacinių technologijų naudojimo ugdymo procese būdai.

5.1. Mokomųjų kompiuterinių programų, interneto naudojimas pamokose, namų darbų atlikimas taikant IKT, kompiuterinio raštingumo mokymasis neformaliojo ugdymo būrelyje. 

6. Mokinių , lankančių rajono savivaldybės meno ir sporto mokyklas, atleidimo nuo atitinkamo privalomo dalyko pamokų  bei atsiskaitymo tvarka.

6.1. ėvai, pageidaujantys, kad meno ar sporto mokyklą lankantis jų vaikas būtų atleistas nuo privalomų muzikos, dailės ir technologijų,  kūno kultūros bei šokio pamokų, raštu pateikia prašymą  bei neformaliojo ugdymo įstaigos patvirtintą vaiko lankomų užsiėmimų tvarkaraštį.

6.2. Mokyklos direktorius tenkina tėvų pageidavimus tuo atveju, kai sutampa abiejų ugdymo įstaigų užsiėmimų laikas arba mokinys gali nespėti laiku nuvykti į neformaliojo ugdymo įstaigos užsiėmimą ir tėvai raštu sutinka atsakyti už savo vaikų saugumą.

6.3. Mokinys, atleistas nuo privalomų muzikos, dailės ir technologijų ar kūno kultūros pamokų su atitinkamo dalyko mokytoju atsiskaito abipusiu susitarimu. 

7. Dorinio ugdymo organizavimas.

7.1. Tėvai (globėjai) parenka mokiniui vieną iš dorinio ugdymo dalykų – etiką arba tikybą.

7.2. Nesusidarius 7 mokinių grupei, mokiniui (-iams) sudaroma mobilioji grupė iš gretutinių ar paralelių klasių mokinių.

7.3. Dalyką mokinys gali keisti kiekvienais mokslo metais, jo tėvams (globėjams) parašius prašymą. 

8. Užsienio kalbos mokymo organizavimas.

8.1. Anglų kalbos mokoma antraisiais–ketvirtaisiais pradinio ugdymo programos metais.

8.2. Anglų kalbos mokymui visos klasės dalijamos į grupes.

8.3. Visose klasėse anglų kalbos mokymui skirtos 2 pamokos per savaitę.

8.4. Anglų kalbos moko mokytojai, turintys anglų kalbos mokytojo kvalifikaciją.

 

9. Kūno kultūros ugdymo organizavimas.

9.1. Visose klasėse kūno kultūrai per savaitę skirtos 2 pamokos ir 1 pamoka šokiui.

9.2. Specialiosios medicininės fizinio pajėgumo grupės gali būti organizuojamos taip:

- mokiniai dalyvauja pamokose su pagrindine grupe, bet pratimai ir krūvis jiems skiriami pagal gydytojo rekomendacijas;

- tėvų (globėjų) pageidavimu mokiniai gali lankyti sveikatos grupes ne mokykloje;

- parengiamosios medicininės fizinio pajėgumo grupės mokiniams krūvis ir pratimai skiriami atsižvelgus į jų ligų pobūdį. Neskiriama ir neatliekama pratimų, galinčių skatinti ligų paūmėjimą.

 

10. Meninio ir technologinio ugdymo organizavimas.

10.1. Kryptingas meninis ugdymas (dailė, muzika, teatras, šokis) organizuojamas pagal programą, patvirtintą mokyklos direktoriaus įsakymu 2007m. rugpjūčio 31 d. Nr.V1-175.

10.2. Kryptingam meniniam ugdymui valandos skirtos iš neformaliojo ugdymo valandų, išskyrus šokio pamokas 1 klasėje.

 

11. Namų darbų skyrimo mokiniams tvarka.

11.1. 1-2 klasių mokiniams namų darbai neskiriami.

11.2. 3-4 klasių mokiniams namų darbai skiriami atsižvelgiant į mokinio individualius gebėjimus.

11.3. Skiriami namų darbai, kuriems atlikti reikia ne daugiau kaip 1 valandos.

11.4. Namų darbų skyrimo formos: pratybos, darbas su tekstu, mokymasis atmintinai, kūrybiniai darbai, referatai, reikiamos informacijos paieška įvairiuose šaltiniuose ir kitos.

11.5. Pagalbos būdai, atliekant namų darbus: individualūs pokalbiai su mokiniais ir  tėvais, globėjais; individualizuotas namų darbų turinys; pailgintos dienos grupės lankymas.

11.6. Namų darbai neskiriami: atostogų laikotarpiui, prieš šventines dienas ir savaitgalius.

11.7. Kasmet atliekamas tyrimas dėl namų darbų krūvio, rezultatai aptariami mokyklos savivaldos institucijose bei tėvų susirinkimuose.

 

            12. Užsieniečių ir Lietuvos respublikos piliečių, atvykusių ar grįžusių gyventi ir dirbti Lietuvos respublikoje, vaikų ugdymo organizavimas.

 

 12.1. Mokinio užsienio šalies mokykloje įgytų mokymosi pasiekimų lygį nustato mokyklos direktoriaus skiriama vertinimo komisija, į kurią kreipiasi mokinys, pageidaujantis tęsti mokymąsi. Jei reikia likviduoti kai kurių dalykų programų skirtumus, mokykla, atsižvelgusi į mokinio (tėvų) pageidavimus, numato būdus ir formas atsilikimui likviduoti.

12.2. Užsieniečių ar Lietuvos Respublikos piliečių, grįžusių iš užsienio, vaikų, nemokančių valstybinės kalbos ir norinčių mokytis ar tęsti mokymąsi Lietuvos bendrojo lavinimo mokyklose, ugdymas organizuojamas vadovaujantis Užsieniečių ir Lietuvos Respublikos piliečių, atvykusių ar grįžusių gyventi ar dirbti Lietuvos Respublikoje, vaikų ir suaugusiųjų ugdymo išlyginamosiose klasėse ir išlyginamosiose mobiliosiose grupėse tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2005 m. rugsėjo 1 d. įsakymu Nr. ISAK-1800 (Žin., 2005, Nr. 109-3991).

 12.3. Mokiniai, ketinantys išvykti gyventi ar (ir) mokytis į užsienį, pateikę prašymą mokyklos, kurioje jie mokėsi, direktoriui, lietuvių kalbos ar visų atitinkamos klasės dalykų gali mokytis savarankiškai pagal Savarankiško mokymosi tvarkos aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2003 m. vasario 25 d. įsakymu Nr. 258 (Žin., 2003, Nr. 33-1397; 2007, Nr. 95-3860).

 

            13. Mokinių, mokomų namuose, ugdymo organizavimas.

 13.1. Vaikai, kuriems kalendoriniais metais sueina 7 metai ir kuriems reikalinga nuolatinė kvalifikuotų specialistų pagalba bei sveikatą tausojantis dienos režimas, mokomi pagal Vaikų, kuriems tais kalendoriniais metais sueina 7 metai ir kuriems reikalinga nuolatinė kvalifikuotų specialistų pagalba bei sveikatą tausojantis dienos režimas, ugdymo ikimokyklinio ugdymo įstaigoje arba namuose pagal vaiko poreikiams pritaikytą ugdymo programą organizavimo tvarkos aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2007 m. rugsėjo 14 d. įsakymu Nr. ISAK-1836 (Žin., 2007, Nr. 100-4088).

13.2. Sergančių mokinių mokymas namuose skiriamas ir organizuojamas pagal Moksleivių mokymo namuose organizavimo tvarką, patvirtintą Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro ir Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2000 m. kovo 16 d. įsakymu Nr. 259/153 (Žin., 2000, Nr. 25-654).

             13.3. Mokymo namuose trukmė kiekvienam mokiniui nustatoma individualiai pagal pateiktą gydytojo pažymą.

13.4. Mokinys gydytojo leidimu dalį pamokų gali lankyti mokykloje. Šios pamokos papildomai įrašomos į mokinio individualų ugdymo planą. Mokykla, suderinusi su mokinio tėvais (globėjais) ir atsižvelgusi į mokinio ligos pobūdį bei gydytojo rekomendacijas, rengia individualų mokinio ugdymo namuose planą.

13.5.  1–3 klasių mokiniui skiriama iki 9 savaitinių pamokų, 4 klasėje –11 pamokų.

13.6. Mokinių savarankiškas mokymasis organizuojas pagal Savarankiško mokymosi tvarką, patvirtintą Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2003 m. vasario 25 d. įsakymu Nr. 258 (Žin., 2003, Nr. 33-1397; 2007, Nr. 95-3860).

 

Į pradžią

  Bendros žinios
 

Mokyklos istorija

  Mokyklos strategija
  Atributika
  Organizacinė struktūra
  Mokinių skaičiaus kaita
  Mokinių taisyklės
  Mokyklos pasiekimai
  Veiklos programa
  Socialiniai partneriai
  Metinės Ataskaitos
Bendruomenė
  Mokiniai
  Mokytojai
  Vadovas, pavaduotojai
  Savivalda, komisijos
Ugdymas
  Ugdymo planas
  Tvarkaraščiai
  Neformalusis švietimas
  Neformaliojo ugdymo tvarkaraštis
  Projektai
Pagalba mokiniams
  Socialinė pagalba
  Specialusis ugdymas
  Sveikatos priežiūra
  Biblioteka
  Pailgintos dienos grupė
Informacija tėvams
  Apie mokyklą
  Mokinių priėmimas į mokyklą
  Patarimai būsimų pirmokų tėvams
  Reikmenys pirmokams
  2 %
Veiklos įsivertinimas
Mes olimpiečiai
Archyvas
Kontaktai